Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

Bateriile Rebelcell dupa trei ani de teste!

sâmbătă, 22 august 2020   |   4079   afişări

Aparute in urma cu trei ani de zile pe piata din Romania, bateriile Litiu Ion de la Rebelcell s-au facut remarcate pentru greutatea lor extrem de redusa, cu 70% mai usoare si autonomie dubla fata de traditionalele baterii din plumb. De atunci si pana acum au avut suficient timp pentru a-si demostra fiabilitarea si aplicabilitatea in pescuit. Haideti sa vedem cum s-au comportat pe barcile pescarilor de rapitori, de departe cei mai mari cosumatori de curent pe apa.

Incepem cu primii clienti Rebelcell din Romania, Eugen si Petre German, o echipa care nu mai are nevoie de prezentari. Dupa trei ani de zile de utilizare a unei baterii Rebelcell 24V50Ah pe un motor Minn Kota Ultrex 24V-80lbs bateria se comporta ca in prima zi, in conditiile in care fratii Berti pescuiesc mereu in stil powerfishing (pescuit in deplasare cu motorul electric).

Cat ii tine bateria? In conditii de pescuit de placere (6-7 ore pe zi) Eugen a spus ca nu o reincarca timp de trei zile. In competitii, unde durata unei manse este de 9 ore, bateria tine fara probleme timp de doua zile, fara a fi descarcata la minimum. Inca un plus pe care l-a punctat Eugen a fost reincarcarea rapida a bateriei care, gratie incarcatorului inteligent, nu dureaza mai mult de patru ore.

Continuam cu Rebelcell 24V100Ah, dubla ca si capacitate, bineinteles aproape dubla ca si greutate, dar si ca pret. Utilizator Ciprian Hrisca cu un motor electric Minn Kota Ulterra 24V-80lbs. Aflati impreuna la pescuit pe lacul Mihailesti, la mijlocul partidei, ne-am trezit cu bateria descarcata la zero. L-am intrebat pe Ciprian cand a incarcat-o ultima oara si raspunsul a fost: “Pai nu am incarcat-o niciodata, decat atunci cand am pus-o pe barca!”. Am facut rapid calculul si am realizat ca bateria il tinuse timp de doua concursuri de salau pe Valea Argovei, adica 6 zile de pescuit cu tot cu antrenamente. Nu in aceleasi conditii de utilizare ca si la fratii Berti, ci doar pentru ancorare, deploy/stow actionat electric si deplasari foarte scurte pentru ajustarea pozitie barcii in pescuitul salaului.

Pe barca lui Robert Boanta am utilizat/testat in timp de 3 ani de zile 3 baterii. Initial Rebelcell 12V50Ah pe un motor Minn Kota Terrova 12V-55lbs, aceeasi poveste ca si la Berti, descarcare in doua zile de competitii sau trei de pescuit de placere, in conditii de ancorare si scurte deplasari din pedala motorului electric.

La scurt timp bateria a fost inlocuita cu un Rebelcell 12V140Ah pentru a putea conecta pe aceasta motorul electric Minn Kota Terrova 12V-55lbs, doua sonare Humminbird Onix si un 798, cele doua camere video care filmeaza nonstop, plus incarcari telefoane, tablete, etc. Timp de doua zile nu am avut niciodata nevoie sa reincarcam bateria in conditii de concurs. Necesitatea inlocuirii motorului electric cu unul mai puternic, respectiv Terrova 24V-80lbs, a reorganizat dupa ceva timp bateriile pe barca: Rebelcell 24V50Ah strict pentru noul motor electric si Rebelcell 12V50Ah pentru sonare, camera video, etc. Ansamblu ultra suficient pentru doua-trei zile de pescuit fara a incarca bateriile.

Ultimul test pe care l-am facut a fost saptamana trecuta, pe lacul Colibita, clasic, old school, cu o barca pneumatica echipata cu un motor electric de generatie veche (consumator mare) Minnkota Endura 55lbs, folosind in paralel doua baterii Rebelcell 12V50Ah si o baterie Optima Blue 100Ah. In prima zi, pescuind dimineata si seara, am dat gata Optima, o baterie pe care am avut-o si eu companion timp de ani de zile la inceputurile competitiilor de spinning. Nu vrea sa fiu ipocrit, in afara greutatii, nu am ce reprosa acestei baterii, pe a mea am folosit-o cativa ani de zile fara nicio problema, doar ca mi-a tasat vreo doua vertebre si am injurat-o de sute de ori carand-o de la barca in masina, de la masina in casa si asa mai departe.

A doua zi am montat Rebelcell-ul 12V50Ah, Optima am lasat-o in barca in amintirea vremurilor din trecut. Am refacut aproximativ acelasi traseu de pescuit din prima zi, concluzie, Rebelcell-ul m-a tinut la fel ca si Optima. Dimineata consumam 40-50%, seara tot cam la fel, conform afisajului electronic care indica la o simpla apasare cata baterie si ce voltaj are bateria.

Timp de patru zile nu m-am mai atins de nici o baterie, fiu-miu fiind responsabil cu caratul bateriei Rebelcell de la barca la masina, din masina la pensiunea Arinis si inapoi. O sa spuneti ca am abuzat copilul, nu, stati linistiti, bateria cantareste fix 5kg. Am facut asta ca si caterinca pentru Lenti Chiriac si Costi Camarasan, cu care am pescuit aceste zile, ambii in barci pneumatice separate, fiecare avand baterii de 100Ah pe care trebuiau sa le duca zilnic la incarcat. Si da, injurau in fiecare zi.

Recunosc ca am mai avut in barca inca o baterie, un Rombat, nu stiu amperajul, baterie pe care am folosit-o ocazional, toata perioada pentru sonarul Garmin Striker 9sv si/sau camera video Garmin Virb Ultra 30. Multumesc Marius Stanescu pentru logistica Garmin pusa la dipozitie.

Privind Rebelcell 12V50Ah, mai am un test de facut, pe o noua barca pe care am incropit-o pentru deplasari de scurta durata. O barca lunga de 5,4 metri, simpla, dotata cu un motor termic de 20CP, cu motor electric Minn Kota Terrova 12V-55lbs, sonar Garmin Striker 9sv si doua camere Garmin, Virb Ultra 30 si Virb 360. Minimum necesar pentru mine sau prietenii mei in partide de pescuit rapide. Intentia este sa alimentez toti acesti consumatori (toti generatie noua, deci consum mai mic) cu o singura baterie, in speranta ca Rebelcell-ul 12V50Ah ma va tine o zi intreaga de pescuit. Revin dupa cateva teste.

Daca de bune am zis destule, greutate redusa, incarcare rapida, afisaj electronic al capacitatii, fiabilitate, durata de viata peste 10 sezoane de pescuit, sa zicem si de rele. Nu-s prea multe si nici prea grave.

Primul rau este pretul, bateriile Li-Ion costa pe masura avantajelor pe care le ofera, dar cred ca sunt mai ieftine decat o operatie de hernie de disc, cel putin din puctul meu de vedere. Posibilitatea incarcarii bateriilor direct pe barca nu exista, momentan, in majoritatea locatiilor de pescuit, asadar, vrem, nu vrem, trebuie sa le caram. Ca sa nu sa te mai chinui cu greutati, simplu, platesti pretul unui Rebelcell.

Din cunostintele mele, in trei ani de zile, am aflat doar de trei baterii cu probleme. Conform producatorului, care a primit bateriile in service, cauzele defectiunilor au fost din cauza utilizatorilor. Una a fost incarcata invers, adica incarcatorul a fost cuplat pe borne in loc de plus pe minus si in loc de minus pe plus. Cea de-a doua, a fost lasata in barca, cuplata la motor, intr-un compartiment inundat, toata iarna. Iar celei de-a treia, dupa ce a luat cateva cazaturi de la inaltime, i s-au rupt in interior firele de legatura dintre celulele de Li-Ion si borne, respectiv si afisaj. Intr-un fel sau altul, toate aceste probleme au fost rezolvate in timp de producatorul Rebecell.

O alta problema veche, dar rezolvata intre timp, a fost intalnita la prima generatie de baterii Rebelceell 12V. Este vorba despre voltajul/tensiunea mare pe care il/o au in general bateriile Li-Ion. Eu unul nu ma pricep foarte bine la electronica, dar stiu ca un voltaj mai mare de 13-14V poate "arde" diverse electronice neprotejate (camere video, sonare, etc). Personal nu am avut aceste probleme, dar toate electronicele pe care le-am folosit pe barcile de mai sus sunt prevazute pe cablurile de incarcare cu sigurante/protectii pentru fluctuatii de voltaj, tensiune. Chiar daca producatorul Rebelcell a rezolvat aceste probleme, sfatul meu este sa consultati un electronist inainte de a cupla orice dispozitiv la o baterie Li-Ion. Totodata, Rebecell pune la dispozitie mai multe solutii pentru a evita problemele de mai sus: stabilizatoare de tensiune, sigurante, cabluri cu protectie pentru prize USB si sonare, prize rapide, huse si cutii protectie si transport, etc.Vedeti mai multe pe site-ul producatorului, cum va spuneam mai sus, nu sunt un priceput in electrica, electronica, cbluri, sigurante, alternatoare, retelistica.

Apropos de cele de mai sus, privind partea electrica/electronica, va recomad sa vizionati un "test" la rece, material YouTube 100% romanesc realizat de Evolution Fishing Channel, despre bateria Rebelcell 12V70Ah.

In viitorul apropiat, sper sa am ocazia sa testez si celelalte modele 12V18Ah, 12V35Ah in diverse aplicatii, normal conexe cu pescuitul, si ultima baterie lansata de Rebelcell, o baterie de start pentru motoare termice pana la 200CP care cantareste doar 1,5kg.

Andy Arif

Info Shop – specificatii/preturi

Rebelcell Baterie START 12V/12Ah - 1,5kg

Rebelcell Baterie 12V/18Ah + Incarcator - 1kg!

Rebelcell Baterie 12V/35Ah + Incarcator - 3,5kg!

Rebelcell Baterie 12V/50Ah + Incarcator - 5kg!

Rebelcell Baterie 12V/70Ah + Incarcator - 6,5kg

Rebelcell Baterie 12V/140Ah + Incarcator - 12,5kg!

Rebelcell Baterie 24V/50Ah + Incarcator - 9,5kg!

Rebelcell Baterie 24V/100Ah + Incarcator - 16kg!