Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

Un roman a castigat FLW Regional Championship Mississippi River 2020 si marele premiu de 50000 de dolari!

duminică, 17 ianuarie 2021   |   2886   afişări

Cand vine vorba despre competitii de pescuit la rapitori, este bine stiut faptul ca romanu-i “frate cu podiumul”. Stau ca marturie multe competitii internationale, concursuri de bass in Europa, chiar si campionate mondiale FIPS, remember Rusia 2017. Era doar o chestiune de timp sa primim astfel de vesti si din SUA unde se desfasoara cele mai puternice competitii de pescuit sportiv din toata lumea. In 2019, Alex Spiac ne povestea in defuncta revista “Pescuitul Pentru Toti” cum impreuna cu Alexandru Montia si Stefan Marginean faceau primii pasi in FLW Tour (Fishing League Worldwide) una dintre cele mai mari competitii de pescuit la bass din SUA.

"FLW Tour este cel mai mare campionat de pescuit la bass din Statele Unite, iar in acest an am avut onoarea sa fiu unul dintre participanti. Impreun cu Alexandru Montia si Stefan Marginean am avut ocazia sa reprezentam Romania la acest campionat si sa pescuim alaturi de unii dintre cei mai buni pescari din lume. FLW Tour este alcatuit din mai multe concursuri care, prin calificare, te pot duce pana la cel mai inalt nivel din competitiile mondiale, si anume Forest Wood Cup, unde premiul cel mare este de 500.000 $ la angler si 50.000 $ la coangler. Totul incepe cu regionalele, cinci la numar, si se desfasoara in fiecare stat. Noi am participat la cele din statul Wisconsin de pe fluvial Mississippi si de pe Winnebago Lake. Pentru ca toata lumea sa inteleaga, aceste concursuri sunt de fapt doua simultane, unul intre angleri (cei care pescuiesc din fata barcii si o si conduc) si unul intre coangleri (cei care pescuiesc de pe spatele barcii) – cazul nostru." (Alex Spiac – revista Pescuitul Pentru Toti 2017)

Dupa cateva clasari mai mult decat onorabile in FLW, trei ani mai tarziu, Stefan Marginean a reusit sa castige FLW Regional Championship Wisconsin 2020. Cum a facut asta? Il lasam pe el sa va povesteasca in randurile de mai jos.

Primul concurs de pescuit la care am participat a fost in 2013 pe raul Mississippi din statul Wisconsin. Am concurat doi ani consecutiv in aceasta divizie dupa care m-am decis sa schimb anual diviziile și statele pentru a invata si practica tehnici pe diferite rauri și lacuri. Am trecut prin divizia statului Illinois cu ape ca si ciocolata unde spinnerbaiturile, chatterbaiturile si soft plasticurile de culoare neagra au facut diferența, prin divizia statului Kentucky unde am fost greu incercat de ledge fishing, jigurile de 39 grame, Carolina rig, gume de 30 cm , 6XD și 8XD au fost nalucile de top. Divizia statului Michigan unde drop shot-ul este lucru sfant, Lake of the Ozark din Missouri unde toata actiunea era in jurul pontoanelor.

In toți acești ani am acumulat informații prețioase care le-am stocat si asteptam sa le pun in practica la momentul potrivit. Perioada competitională a anului 2020 a fost decalata pana in luna iulie din cauza virusului Covid 19. Am participat la 5 etape din divizia statului Michigan si fiind in top 45 pescari m-am calificat la Regional Championship din statul Wisconsin. Era concursul pe care l-am așteptat cu sufletul la gura inca de la inceputul anului.  In următoarele rânduri o sa va povestesc cum visul a devenit realitate.

Pentru mine concursul a inceput cu 3,4 zile inainte verificand condițiile meteo din Lacrosse Wisconsin de nenumarate ori pe zi. Agitația si traficul din Chicago le-am lasat in spate intr-o zi de miercuri dupa-amiaza cand am plecat spre raul Mississippi. Partener de drum, strategii si mai tarziu adversar a fost fratele meu, Ovidiu Marginean.

Datorita pandemiei organizatorii concursului au facut ședința tehnica si tragerea la sorti pe video conferința. Regulile concursului au ramas aceleași, puncteaza 5 pesti de minim 14 inch, largemouth sau smallmouth si durata concursului este de 8 ore. Boaterul meu din prima zi a fost Steave Ruff din statul Missouri. Concursul fiind toamna tarziu gama de naluci pentru pregatirea bețelor din punctul meu de vedere a fost restransa: spinnerbait, square bill, jerkbait, carolina rig, jig si soft plastics pentru finesse fishing.

Dupa o noapte extrem de scurta a venit ziua mult asteptata. La ora 6 dimineata a inceput verificarea barcilor, imnul Americi și la 7.00 a luat startul barca numarul 1. La scurt timp am plecat si noi, barca numarul 67. La ora startului temperatura era de 1 grad Celsius și drumul a fost destul de anevoios. Am pescuit gura unui brat secundar al raului Mississippi cu mal abrupt format din bolovani. Temperatura apei era de 13-14 grade C si adancimea de 6-7 metri. Din cauza curentului foarte puternic am fost nevoit sa-mi schimb toate monturile. Pe baza de repede inainte mi-am updatat 4 lansete: drop shot, jig, Carolina rig si spinnerbait. Barcile roiau in jurul nostru deoarece era un loc de smallmouth foarte popular stiut de mulți localnici. Naluca aleasa a fost Zoom Speed Craw de 10 cm de culoare green pumpkin pescuita pe Carolina rig cu o greutate de 35 grame. La scurt timp de la primul lanseu am avut primul smallmouth punctabil in barca. Au urmat lanseu după lanseu deoarece smallmouthul este o specie care traiește in grupuri si odata activat-o poate fi “distractiv”. Prima ora din concurs a fost un succes deoarece am avut 3 pesti punctabili. Traficul barcilor si presiunea pescarilor i-au dezactivat si distracția a luat sfarșit pentru următoarele 5,6 ore. Timpul s-a scurs foarte repede si la 13:30 am decis sa ne indepartam de raul principal aproximativ 100 metri. Boaterul a punctat la Alabama rig cu un smallmouth de 3.5 lbs. Momentul cheie al primei zile a fost cand m-am decis sa acopar cat mai multa apa ajutandu-ma de un spinnerbait de 14 grame de culoare alb/chartreuse cu doua palete Willow auriu/argintiu. Ultimele 30 de minute din concurs a fost spectacol deoarece am intepat 10 smallmouth punctabili inchizand mansa pe locul 8 cu o limita de 12.10 lbs de smallmouth.

A doua zi a fost foarte dificila pentru mine, vant puternic, mai frig decat in prima zi si ninsoare. Am incercat, taiat si inodat tot ce se putea si cu greu am punctat doi largemouth pana la ora 15:30. Fiind barca numărul 96 timpul limita pentru a doua zi era 16:30. La fel ca si in prima zi pe ieșirea din turnanta am decis sa pun mana pe același spinnerbait si sa bat cat mai multă apa. Am decis sa facem din imposibil posibil la pilonii unui pod unde am intepat un smallmouth de 3 lbs care m-a facut sa sper. Timpul s-a scurs si ne-am indreptat sa facem check in-ul. Mai aveam 7 minute din concurs si eram pozitionati sub un pod de tren la aproximativ 50-60 m de barca cu arbitri pentru check in. Am inrosit rulmenții la mulineta in jurul unui pilon si deodata am simțit un atac asupra spinnerbaitului. Am repetat lanseul si m-a zguduit un largemouth de peste 4 lbs. “Speranța este ca o clepsidra, cand crezi ca s-a scurs, se întoarce in favoarea ta”. Lucru ce ma fascinează pescuitului la bass este ca fiecare zi poate fi diferita de ziua precedenta. A doua zi am finalizat pe locul 6 cu un total de 24.6 lbs.

Pentru a treia si ultima zi de concurs s-au calificat top 12 pescari. Am studiat amanuntit rezultatele primelor doua zile și au inceput sa-mi tremure sticsurile deoarece am realizat ca pot intoarce rezultatele si face o surpriza. A urmat o noapte lunga cu maximum doua ore de som,n stiind ca urmeaza cea mai importantă zi de pescuit din toate competițiile in care participasem. Boaterul din a treia zi a fost Randy Ramsey din Chicago. La ce adrenalina aveam in mine nu am mai simtit temperatura scazută, ploaia si vantul pana la locul unde urma sa pescuim. Am pescuit malul raului principal pe o distanță de aproximativ 300 metri. Apa avea 12 grade C, adancime de 3-4 m cu vizibilitate mare pentru canalul principal si palcuri de vegetatie. Eram foarte increzator in spinnerbaitul care m-a propulsat in finala, dar fara rezultat timp de 45 minute. Am inceput sa pun in practica toate planurile si strategiile la care m-am gandit cu o noapte inainte. Alesul a fost un jerkbait de la Megabass Vision 110 de culoare Go Pro Blue. A urmat o zi de pescuit de povestit nepotilor, o zi pe care nu o voi uita niciodata. Toate atacurile pe care le-am valorificat au fost pe pauza de 3,4 secunde. Am intuit exact pozitia si comportamentul bassului si asta m-a ajutat sa-mi imbunatațesc limita de la ora la ora si sperantele ca cel puțin un loc din top 6 sa nu-mi scape. Eram in extaz ca sunt foarte aproape de inca o calificare la All American (top 45 pescari din USA) dar speram la mai mult, speram la “îndeplinirea visului”. Lanseta pe care am folosit-o a fost un Șt. Croix 7’3”, medium heavy, mulineta Daiwa Lexa 6:4:1 si fir Seaguar Inviz X de 12 lbs.

Ceasul a aratat ora 15:00, am făcut check in-ul si ne-am indreptat spre cantar. Am intrat la cantar cu numarul 6 si am preluat conducerea cu cea mai mare limita din concurs, 16 lbs si un total de 40.6 lbs. Au urmat minute care au durat o eternitate pana a fost chemat si ultimul concurent din competiție la cantar pentru a anunța campionul. Este greu de explicat in cuvinte ce am simțit cand mi-am auzit numele caștigator. Dupa ani de zile de concursuri si mii de mile de condus visul a devenit realitate. Am caștigat Regional Championship Mississippi River 2020, premiul fiind pe masura concursului, o barca Phoenix 819 PRO cu un motor Mercury Pro XS de 200hp in valoare de $50.000 si un loc la All American 2021. Vreau sa multumesc sotiei ai copiilor pentru intelegere si sprijin, fratelui, familiei si prietenilor care au contribuit la indeplinirea acestui vis. NEVER STOP DREAMING!

Stefan Marginean

Mai multe detalii despre FLW Regional Championship Mississippi River 2020 aici:

Rezultate bass angler Stefan Marginean:

Unei persoane îi place asta.