Ne aliniem la GDPR!

Vă aducem la cunoștință că www.rapitorimania.ro utilizează fișiere de tip cookie și alte tehnici similare pentru a asigura funcționarea site-ului și protejarea datelor dvs., pentru a vă oferi o experiență cat mai placută și personalizată, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul într-un mod anonim.

Le oferim partenerilor noștri de rețele sociale, de publicitate și de analiză a traficului informații cu privire la modul in care folosiți site-ul nostru prin intermediul cookie-urilor pe care ei le pot seta.

Înainte de a continua navigarea pe www.rapitorimania.ro, vă rugăm să citiți și să întelegeți conținutul Politicii de utilizare cookie și al Politicii de confidențialitate.

Prin continuarea navigării și utilizarea serviciilor noastre, vă exprimați acordul cu privire la Politica de utilizare cookie și la Politica de confidențialitate.

Ultima modificare: 29.05.2018
pop-up fumigena senzor

10000 de salai pe Crisul Repede!

joi, 2 iunie 2016   |   16449   afişări

Ce mult ne-am dorit șalău pe Crișul Repede...Acum îl avem! Totul a început în iarna 2015-2016, dimineața la o poveste în magazinul de pescuit între alti iubitori de natură si am ajuns la concluzia că am putea sa facem o populare cu șalăi pe Criș.

Ne mobilizăm rapid o mana de oameni și ne găsim o sala mare pentru ședințe, cu proiector, cu tot ce avem nevoie, gratuit. Începem prima ședința și se arata mai multi doritori decat ne așteptam, unii dintre noi fiind chiar ingineri piscicultori, zootehniști, altii fara legatura directa cu acest domeniu, dar iubitori ai acestui minunat sport.

Inspectorul piscicol a fost invitat de asemenea la întâlnirile noastre, ne-a susținut și o face in continuare. Am discutat de mai multe specii pe care vrem sa le populăm, de numărul maxim de pești pe care pe care îl putem popula fara să afectăm in mod dăunător populația piscicola. Am făcut un cont bancar și am pus mână de la mână bani să ducem acest proiect la capăt.

Comanda șalăilor a fost făcută în luna martie 2016 însă am așteptat ca aceștia să ajungă la o dimensiune propice pt un transport de 300 km. A venit și ziua în care am stabilit să mergem dupa ei, prilej cu care ne-am adunat și mai mulți oameni si am făcut o întâlnire de socializare la o bere pe terasă pana când doi dintre noi au ajuns cu șalăii în România.

Am măsurat rapid temperatura apei, oxigenul și ne-am pus pe treaba. Nu e cazul să vă povestesc ce sentiment plăcut e cand eliberezi un pește, darmite 10.000?! În anii următori vom putea ieși la streetfishing să prindem șalău, știuca, biban, clean. Și nu, nu ne oprim aici. Fiind dus acest proiect până la capăt, am decis împreuna să ne facem un obicei din asta, inclusiv cu specii de pește pașnic.

Vom face pancarte de informare (cu poze pentru analfabeți si semi-analfabeți) legat de speciile existente și dimensiunea minimă de reținere, vom ieși cât mai des în controale împreuna cu inspectorul piscicol și vom încerca să avem grijă de ceea ce vrem sa dezvoltăm. Acțiunea Grupului Pescarilor Sportivi Orădeni demonstrează faptul că nu este nevoie de sacrificii supraomenești pentru a tinde spre mai bine, pentru că un gest aparent nesemnificativ cumulat cu un altul, cu un minim de efort poate rezulta ceva extraordinar!

Paul Iancu

Unei persoane îi place asta.